آخرین خبرها
خانه / مقالات بازاریابی و موفقیت (رایگان) / برند شخصی؛قسمت یازدهم؛ثبات و پایداری

برند شخصی؛قسمت یازدهم؛ثبات و پایداری

۱۱- ثبات و استواری؛

امروزه تخمین زنده اند که عمر متوسط شرکت ها حدود پنج سال است.و این امار متعلق به کشور های اروپایی و آمریکایی است.

در ایران ما خودتان می داند که عمر شرکت ها چقدر است.فقط کافی است سری به دادگاه های مالی زده یا به آمار چک ها برگشتی بانک مرکزی نگاه کنید.

چه میشود که شرکتی و یا افرادی به این سمت و سوها کشیده می شوند.کسب و کاری را با هزاران آرزو شروع می کنند.اما در مدت کم، کاش کم بیاورند از شدت عمق فاجعه فراری می شوند.

از مهم ترین دلیل آن باور به نداشتن برنامه بلند مدت است.اینکه هیچگاه فکر نمی کنند که شاید بخواهند یک کسب و کار دائمی و با هزاران کارمند داشته باشند.بلکه با این نگرش و فکر وارد بازار می شوند تا ببیند از کدامین خلاء هایی که در آینده پیش می آید استفاده کنند و سود کلانی ببرند.

و یا اینکه پس از مدتی که وارد بازار و کسب و کار شده اند افراد منفی  را الگوی خود قرار داده و از سمت و سوی آنها به جهان نگاه می کنند.

در گفتگو های درونی به خود می گویند ببین فلانی آب تو شیر ریخت چطوری وضعش توپ شد.یا فلانی جنس های بنجول از چین اورده و بسته بندی رو عوض کرده و میدین جرمنی زده چه جوری وضعش خوب شد.

پس ما چرا نکنیم.این اولین خشت کج بود که در ذهن این صاحب شرکت و یا فرد زده شد و ازاین پس این نوع الگو ها ر و بیشتر و بیشتر بر او نمایان شدن

و این شخص به این نتیجه می رسد که راه درست همین است.غافل از اینکه این راه شیطان است

وفور فراوانی و قدرت دست خداست.فردی که صاحب شرکتی میشود و یا برای خود کسب و کاری راه می اندازد باید دستان خود را در دست خدا بدهد.

و اعمال و رفتار هایی از خود نشان دهد که شیر خالص به دست مردم برسد.او موظف است چه از طریق مستقیم چه از طریق غیر مستقیم به اجناسی که وارد بازار می کند تا به دست مصرف کننده می رسد.مواظبت کند.

و در عین حال حواسش هم به واسطه ها که در چهار گوشه سفره نشته اند باشد و برای همه سهمی قائل شود.

کدام شرکت ایرانی را می شناسید که فرا خوان داده و عنوان نموده که اجناس فلان رده جهت رفع اشکال آورده شود.فقط همین اصلا عذر خواهی یا پرداخت غرامت بابت خرابی جنس پیش کش او.

حال بیاید شرکت نیسان,و تویوتا،ام جی،……و موارد متعدد آن را مثال بزنیم به وفور در پرونده کاری خود از این دست مسائل دارند.

یکی از دوستان به تازگی در یکی از کشور های خارجه زندگی می کند دوربین فیلم برداری سونی سفارش داده بود که تحویل آن سه ماه بود.

او در سایت ثبت نام کرد اما حدود یک ماه بعد پیامی دریافت کرده مبنی بر اینکه تعداد ثبت نام کننده ها بقدری فراوان است که نوبت شما دو سال طول می کشد.

بله دوستان عزیز داشتن ارزش های مشخص و برنامه های بلند مدت این شرکت را به این مقام رساند که مردم برای گرفتن دوربین دو سال صبر می کنند.

شما هم باید پایه کسب و کار خود را بر این اساس بنا نهد و مطمئن باشید دستان خدا حامی گر شما خواهد بود چه در طبقه دهم یک پاساژ باشید چه در کوچه بن بست مردم شما را پیدا خواهند کرد.

اما اگر طرز فکر آب تو شیر داشته باشید اگر در بهترین نقطه باشید باز کسب و کا شما رونقی ندارد.

هرگاه تصمیم گرفتین کسب و کاری بنا کنید به خدا بگوئید می خواهم این کسب و کارم انقدر رونق پیدا کند تا به نسل های بعدی ام برسد و آنها به نسل های بعدی…

باید ثبات و استواری را در خدمت رساندن به مردم تعریف کنید. آنگاه مشاهده خواهید کرد که چه اتفاقی خواهد افتاد.

ثبات و پایداری زمانی در کسب و کار شما قوت پیدا می کند که با افکاری هم سو شوید که رضایت مردم و مشتریان در آن جا باشد.

نویسنده؛مهدی علیپور

درباه ما مدیر سایت

از دست ندهید

1708174477291

توانایی‌های ارتباطی و نقش آن در تبلیغات و بازاریابی

توانایی‌های ارتباطی یکی از عوامل اساسی در موفقیت در حوزه بازاریابی و تبلیغات است. ارتباطات …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 2 =

محصولی اضافه نشده است