آخرین خبرها
خانه / مقالات بازاریابی و موفقیت (رایگان) / سه گام اساسی در بازاریابی

سه گام اساسی در بازاریابی

سه گام اساسی در بازاریابی

به قول یکی از فوتبال لیست های معروف به اوج رفتن بسیار راحت است اما در اوج ماندن هنر است .

هنر بازاریابی این است که همیشه در اوج بمانید و این هنر خود را در حفظ و جذب مشتری به شما نشان خواهد داد.

بنابراین چنانچه شما بخواهید همواره در اوج بمانید از یک دارمد ایده ال و یک جایگاه مناسب کاری و اجتمایی برخوردار باشید لازمه آن این است که بر روی سه چیز تمرکز کنید؛

۱-داشن هدف های روشن؛

شاید بارها و بارها در رابطه با هدف و هدف گذاری شنیده و خوانده اید.و تا به حال چند درصد از این هدف گذاری ها را محقق کرده اید چگونه هدف های خود را ارزابی می کنید.بنابر این داشتن یک تصویر واضح از آنچه در ذهن دارید رو بیان کنید.

و آن را مکتوب نمائیدو آنقدر در مورد آن کار کنید و بنویسید و صحبت کنید تا به یک برنامه اصلی تبدیل شود.

مثلا در آمد شما از پورسانت کم می باشد.پس تعیین هدف افزایش درآمد از طریق پورسانت است .

این سوال را به روش های مختلف بیان کنید آنقدر در آن غرق بشین که واقا کشف کنید چرا تا به حال از طریق پورسانت افزایش درآمد حاصل نشد و سوالاتی از این قبیل…..

و جواب ها چه می تواند باشد.

۱-داشتن مشتریهای کم

۲-نداشتن مشتری یها با توان خرید بالا

۳-نداشتن زمان برای بازاریابی بیشتر

۴-خوب نبودن منطقه بازاریابی به لحاظ جغرافیایی

۵-……

هر چه به تعداد این جواب ها بیفزایید تصویر واقعی از هدف های خودمان پی می بریم.

دو و یا سه هدف که الان و در حال حاضر می توانید رویش کار کنید و آن را به نتیجه برسانید را انتخاب و دورش را خط بکشید.

توجه داشته باشید که ایم مسائل باید اساسی و قابل ملموس باشد به طوری که واقعا مانع پیشرفت شما بوده باشد.

۲-حالا نوبت فشار آوردن به این مسائل می رسد

شما باید شیوه و روشی را در پیش بگیرید تا مسائل را پرس کنید.چه شیوه و راههایی می توانید پیدا کنید که هر روز بر این مسائل فائق آئید.

از قدم های کوچک و قابل حصول شروع کنید .مثلا به خودتان بگوئید روزی دو مشری و به مدت دو هفته بر تعداد مشتریان جدیدم اضافه می کنم.

وقت این مهلت به پایان رسید فورا آن را دو برابر و یا بیشتر کنید اما از واقعیت فاصله نگیرید.

۳-مرحله سوم توجه کردن و تمر کز کردن است.

شما یک هدف روشن که باعث عقب ماندگی شما شد را پیدا کردید وفشار آوردن به مشکل را کشف نمودید.

و حالن نوبت به مرحله سوم که تمرکز داشت به دو مورد قبل می رسد باید  ذهن خودمان را طوریس تربیت کنیم تا مسائل را همواره مورد توجه قرار بدهیم و یک لحظه از آن غافل نشویم و برای رسیدن به آن زمان خاص پافشاری و ابرام کنیم.

یکی از روش های قدرت مند این است که تیک نزنیم.

یک جدول اهداف و روش های فشار آوردن به مسائل را درست کنیم و در آن تاریخ و روزها و ماهها یا بطور کلی زمانی که می خواهید به آن هدف برسید را بگنجانید و در پایان روز آن را موردبرسی قرار داده و چنانچه دست پیدا کرده اید بروی آن تیک بزنید و اکر دست پیدا نکردید روی آن ضرب بکشید .

این روش بسیار قدرتمنداست و ذهن شما را همواره در این مسیر قرار می دهد که باید به هدف خود برسید.

نویسنده مهدی علیپور سایت آموزش بازاریابی و موفقیت educationmarketing.ir

درباه ما مدیر سایت

از دست ندهید

IMG_۲۰۱۹۱۲۱۳_۱۶۰۹۵۹_۶۹۰

محصول؛تجسم خلاق در افزایش فروش

دوستان عزیزم سلام کنترل افکار و شرطی سازی موفقیت امری اجتناب ناپذیر برای رسیدن به …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

22 + = 26

محصولی اضافه نشده است