آخرین خبرها
خانه / مقالات بازاریابی و موفقیت (رایگان) / سوال : من تازه وارد کاره جدیدی شده ام ، و ارائه محصولاتم نسبت به موارد مشابه در بازار دارای قیمت بالاتری هست ، چگونه عمل کنم؟

سوال : من تازه وارد کاره جدیدی شده ام ، و ارائه محصولاتم نسبت به موارد مشابه در بازار دارای قیمت بالاتری هست ، چگونه عمل کنم؟

سوال : من تازه وارد کاره جدیدی شده ام ، و ارائه محصولاتم نسبت به موارد مشابه در بازار دارای قیمت بالاتری هست ، چگونه عمل کنم؟
جواب:
دوستان عزیزم سلام
برای تعیین قیمت روش های متفاوتی و جود دارد که شما می توانید با یک سرچ کوچک در اینترنت و در کتاب های مختلف به آنها پی ببرید.
اما اغلب این روش ها فقط نظریه ای است و در نهایت خوش بینانگی برای شرکت های در رده بسیار بزرگ منطقی جلو گر است.
من باب مثال تعیین قیمت برای رقابت بدین معنی است که طوری قیمت تعیین کنیم تا با شرکت های رقیب رقابت کنیم.
یا تعیین قیمت بر حسب بازار بطوری که در بازار کنکاش کرده و هر قیمتی که رقبا تعیین کرده اند ما هم به همان گونه عمل کنیم.
در مجموع حدود چهارده تا بیست روش تعیین قیمت ارائه نموده اند.
حال سوال این است ما که تازه وارد کسب و کار شده ایم چه قیمتی تعیین کنیم؟
من بسیار دیده ام که افرادی که تازه محصولی را تولید و روانه بازار می کنند برای اینکه بتواند خود را معرفی و عرضه کنند محصولات خود را با قیمت بسیار پایین به فروش می رسانند و هدف از این کار این است که بتوانند سهمی از بازار را برای خود گرفته و یا مشتری پیدا کنند.
اما اغلب این کسب و کار ها به این دلیل که قیمت تمام شده معمولا برای آنها گران تر تمام می شود مقدار سودی که باید کسب کنند بسیار پایین است.
به عنوان نمونه کارگاهی را در نظر بگیرید که ابزار تولید می کند و تازه کار خود را با چند محصول شروع کرده است.
و این کارگاه می خواهد هم با رقبای داخلی و هم خارجی رقابت کند و از طرفی به دلیل نداشتن سهمی از بازار و نداشتن توان خرید مواد اولیه ارزان قیمت محصول تمام شده برای این کارگاه گران تمام می شود.
کارگاه مزبور در نظر دارد برای اینکه سهمی از بازار را در اختیار بگیرد محصول خود را زیر قیمت بازار ارائه دهد.
بنابراین چاره ای جزء اینکه از سود خود بکاهد برای او باقی نمی ماند.
بنابراین با این دیدگاه که هر موقع توانستیم مشتریان خود را پیدا کنیم و سهمی از بازار بدست آوریم آن وقت اجناس خود را افزایش می دهیم.
و این نقطه عطف برای پیشرفت یا پس رفت است و ورشکستگی کسب و کارهاست.
زیرا اغلب این کسب و کارها به دلیل نداشتن سود مناسب و بوجود آمدن هزینه های جاری و هزاران موارد دیگر توان خود را از دست داده و نمی تواند اجناس خود را تولید کند.
و از طرفی فرض را بر این می گذاریم که تمام مسائل حل شده و این کسب و کار توانست خود را سر و پا نگه دارد و حال زمان افزایش قیمت است.
بی شک چون مشتریان از ابتدا این اجناس را با قیمت پایین خریداری می کرده اند برای این افراد هم مشتریانی پیدا شده که تمایل به خرید این جنس با قیمت پایین دارند.
لذا با افزایش قیمت محصول شما ریزش مشتری پیدا خواهد کرد.پس دوباره برگشتید به ابتدای مسیر و پیدا کردن مشتریان جدید.
گاهی این زمان بیش از دو سال تا پنج سال وقت شما را خواهد گرفت .
بنابراین توصیه من به شما این است که از همان ابتدا طوری قیمت تعیین کنید که سود حاصل بتواند برای شما توجیه منطقی داشته باشد.
و شما باید بیشتر وقت خود را به بازاریابی و مشتریانی و پیدا کردن روش های خدمات رسانی به مشتری پیدا کنید.تا به این طریق بتوانید به آرامی سهمی از بازار را برای خود کنار بگذارید.
زمانی که شما اجناس خود را با سود مناسب عرضه می کنید درآمد حاصل از این کار موجب می شود تا شما تمرکز خود را به خدمات اختصاص دهید .
وقتی کسب و کاری راه اندازی می شود که با سود های بسیار نا چیز همراه است آینده ای روشنی برای این کار متصور نیست.
و با کوچکترین تنش از بین خواهد رفت. بنابراین ابتدا سود و درآمد خود را در نظر بگیرید و سپس به دنبال سهم از بازار باشید.
نویسنده: مهدی علیپور

درباه ما مدیر سایت

از دست ندهید

IMG_۲۰۱۹۱۲۱۳_۱۶۰۹۵۹_۶۹۰

محصول؛تجسم خلاق در افزایش فروش

دوستان عزیزم سلام کنترل افکار و شرطی سازی موفقیت امری اجتناب ناپذیر برای رسیدن به …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 4 =

محصولی اضافه نشده است