آخرین خبرها
خانه / مقالات بازاریابی و موفقیت (رایگان) / می خواهم مجموعه غذایی سنتی راه بیندازیم اسم آن را چه بگذارم؟

می خواهم مجموعه غذایی سنتی راه بیندازیم اسم آن را چه بگذارم؟

من می خواهم مجموعه غذایی سنتی راه بیندازیم اسم آن را چه بگذارم؟

دوستان عزیزم سلام

من مهدی علیپور هستم و بسیار خوشحالم که با طرح یک سوال دیگر در خدمت شما هستم.

شاید برای شما و خیلی از افراد که به تازه گی  وارد کسب و کار شده اند داشتن یک اسم پر مسما و لگوی خاص و تبلیغات های آنچنانی بسیار با اهمیت باشد.

اما واقعیت امر این طور نیست.آن چیزی که تفاوت ایجاد می کند باور های ما و نحوه خدمات رسانی ما به مشتری است.

می خواهم مثالی برای شما بزنم تا مطلب را واضح تر درک کنید.حتما با اسم پشمک حاج عبدالله آشنایی دارید.

اگر شما برای اولین بار می خواستید این اسم را بر روی محصول خود بگذارید چه کار می کردید؟

اگر یه نگاهی به محصولات رقیب در زمینه شکلات و مواد غذایی بیندازید خواهید دید چه تعداد اسم های بیشماری هست که بسیار نام های زیبایی هستند.

این اسم کجا و اون نام ها کجا؟ اما درک تولید کننده این محصول غیر از این مطلب بوده.

او به این باور رسیده است که نام تاثیری در فروش او ندارد.بلکه تاثیر در نوع باور ها و نگرش های اوست که سبب می شود اسمی جا بیفتد.

به اسم های رستوران ها یک نگاهی بیندازید و یه نگاه به داخل خود رستوران آیا شلوغ یا خلوت بودن رستوران به اسم اون بستگی دارد.هرگز این طور نیست.

بلکه این کیفیت غذا و نوع خدمت رسانی که به مشتری می دهند موجب شلوغی و یا خلوتی کسب و کار است.

بنابراین بیشتر تمرکز خود را به کیفیت و ارائه خدمت رسانی به مشتری و تقویت باور های درونی خود اختصاص دهید تا اسم.

برای اینکه باور های شما تقویت بشه مثال دیگه ای رو عنوان می کنم.حتما با اسم اپل و لگوی آن آشنا هستید.یک سیب گاز زده.

شما چه تصوری از این دارید،فکر می کنید آقای استیو جابز چه مدت بر روی لگویی کار کرده تا از آن یک برند جهانی بسازد.

شاید اینطور به نظر بیاد شرکتی مانند اپل که یک برند جهانی ایست و می خواهد یک محصول جدید به بازار عرضه کند که در آیند مه صنعت گوشی های همراه را متحول کند.باید یک تیم و زبده ترین افراد را در خدمت داشته باشد.

نه دوستان عزیز اینطور نبوده.زمانی که ایده گوشی اندروید مطرح و به جمع بندی و به خط تولید رسید تازه آقای جابز از مشاور خود سوال نمود چه طرح و لگویی باید روی گوشی بگذاریم.

مشاور با تعجب نگاهی به آقای جابز انداخت و خود آقای جابز که در حال خوردن سیب بود گفت عکسی از این سیب می گذاریم.

و مشاور با خنده گفت اگر گاز زده باشد بهتر است.این شد لگوی یک برند جهانی.

خیلی از افراد فکر می کنند راز و رمزی پشت این قضایا نهفته و یک تیم کار کشته که مدت ها وقت گذاشته اند و در نهایت به این سیب گاز زده رسیدن.

نه این باور های آقای جابز و تیم او بود که می دانستند رمز موفقیت آنها در چیز های دیگر نهفته است.نه در سیب گاز زده.

اگر سیستم اندروید موفق نمی شد.آنها هیچ گاه آن را ربط به لگوی خود نمی دادند. همان طور که موفقیت خود را به لگو ربط ندادند.

بنابراین بیائیم نگرش های خود را در مورد کسب و کار تغییر بدهیم و اصل قضیه که در چیز های دیگر نهفته است را جستجو کنیم.

متشکرم.

درباه ما مدیر سایت

از دست ندهید

IMG_۲۰۱۹۱۲۱۳_۱۶۰۹۵۹_۶۹۰

محصول؛تجسم خلاق در افزایش فروش

دوستان عزیزم سلام کنترل افکار و شرطی سازی موفقیت امری اجتناب ناپذیر برای رسیدن به …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

45 + = 47

محصولی اضافه نشده است