آخرین خبرها
خانه / مقالات بازاریابی و موفقیت (رایگان) / با کپی برداری چه کار کنم…؟

با کپی برداری چه کار کنم…؟

سوال؛

اگر من طرح و ایده ای دارم که میدانم اگر پیدا کنم از آن کپی برداری می شود چگونه با قوانین ناقص در ایران آنرا پیدا کنم که در بیشتر موارد منجر به عدم اطمینان وعدم پیاده سازی آن می شود،که به نظر من یکی از بزرگترین موانع توسعه فردی و اجتماعی است.

 

دوستان عزیزم سلام؛

متاسفانه حقوق کپی رایت چه در ایران و چه در کشور های دیگر به اون صورتی که باید اجرا شود،کسی تعهدی به انجام آن ندارد.

و این مسئله در ایران بیشتر هویداست و به راحتی حقوق افراد و صاحب اثر زیر پا گذاشته می شود.

همان طور که گفتم مختص ایران نیست،من باب نمونه می توان کپی برداری اتومبیل های چینی از نمونه های آمریکایی و اروپایی آن را مثال بزنیم.

با اینکه شرکت های اروپایی و امریکایی بارها و بارها از شرکت های اتومبیل سازی چینی شکایت کرده اند اما سرانجام بی فایده و راه بجایی نبرده اند.

همان طور که خدای بزرگ در قرآن فرموده ندای شیطان فقر و نداری و کمبود است.اما خداوند همواره نعمات اش رو به فزونی است.

و افراد و یا شرکت‌هایی که بنای خود را به کپی برداری و تقلید بنا نهاده اند بر این باور اند که جهان رو به کمبود است و ما باید از این فرصتی که اینها مهیا نموده اند نهایت استفاده را ببریم.

اما با کمی دقت متوجه خواهیم شد که اصلا این طور نیست.جهان جهان لیاقت ها و شایستگی هاست.تا این شایستگی و لیاقت را کسب نکنیم امکان ندارد بتوانیم راه به جایی ببریم.

یکی از دوستانم تعریف می کرد که یکی از کسبه های تیمجه حاجب دوله برای دیدن پسر خود به کشور آلمان سفر کرد دست بر قضا پسر ایشان در شهری زندگی می کرد که یکی از برند های آلمان در این شهر بود و ایشان برای خرید کارد آشبز خانه این شرکت وارد این کارخانه شد و تقاضای چاقوی این شرکت را کرد.

مدیر کارخانه پس از کمی صحبت کردن و سوال و جواب های عمومی یک کار آشپزخانه در مقابل این فرد گذاشت و گفت نمونه های کارد ما از این جنس است و قیمت آن فلان مقدار می‌باشد.

پدر دوست ما پیاز لمس چاقو آن را به گوشه ای گذاشت و عنوان کرد از این نوع جنس با قیمت خیلی ارزان تر در چین فراوان است.

من محصول کارخانه شما را می خواهم نه نمونه چینی آن را؟مدیر شرکت با گفتن این حرف جا خورد و عنوان نمود حدود نود پنج درصد از افراد تفاوت جنس چینی و کارد کارخانه ما را تشخیص نمی دهند.

و این باب این قضیه شد تا یکی از نمایندگان این شرکت در ایران این فرد باشد.

می خواهم مطلبی در عرصه موسیقی عنوان کنم حتما نام استاد آواز ایران محمد رضا شجریان را شنیده اید.

خیلی از افرادی که در عرصه موسیقی در حال فعالیت های حرفه ای هستند.از ایشان تقلید کرده و حتی تصنیف های ایشان را کپی برداری کرده اند.

و ایشان به دلایل متعدد نتوانسته مانع این کار شود.اما نتیجه امر این است که این افراد در پی بیست سال کار کردن و آلبوم های مختلف بیرون دادن به این نتیجه رسیده اند که به موسیقی پاپ روی بیاورند بهتر است.

اما استاد با توجه به این چند سالی است در بستر بیماری است و هیچ آهنگ و تصنیفی نخوانده اما همچنان به او استاد خطاب می کنند.و در محافل آموزشی خود از کارهای او لب به سخن می کشاند.

درست است که کپی برداری در ایران رعایت نمی شود اما هیچ گاه کار خوب و با کیفیت از اذهان مردم خارج نمی شود.

نمونه آن در کار مواد غذایی فراوان است.مانند رب گوجه فرنگی رب یک کارخانه با اینکه حدود پنج تا شش هزار تومان گران تر است اما باز محصول این کارخانه را می خرند.در صورتی که نمونه های مشابه فراوان است.

یا نوشیدنی رانی با توجه به اینکه شرکت های مختلف از این محصول تولید کرده اند باز هم هر یک از ما وقتی به سمت یخچال سوپر مارکت می رویم ابتدا دست ما بر روی این محصول می افتد

یا خود شما چند بار به درب سوپر مارکتی رفته و جنسی خواسته و او نداشته است شما از خرید محصول مشابه صرف نظر کرده اید؟

وقتی شما محصولی تولید کنید که در تمام وجوه از حد استاندارد کمی بالاتر باشد.

امکان ندارد جهان هستی به کنش شما واکنش برعکس نشان دهد.وقتی شما محصولی تولید می کنید که در نوع خود بهترین باشد.

افرادی که خود را لایق این ندانسته که می توانند به مانند شما محصولی در حد جهانی تولید کنند.کپی برداری آنها با شسکت مواجه شده و قادر به کسب نتیجه نیستند.

و در اکثر موارد بی خیال این مورد می شوند.چون چنین شما کپی رقابت را از انها گرفته و آنها هر جور که محاسبه می کنند نمی توانند با این مقدار سود کنار بیایند.

زیرا این افراد فقط به یک چیز فکر می کنند و آن هم سود است.اما غافل از این هستند که خداوند جهان را بر حسب شایستگی و لیاقت بنا نهاده است.

بنابراین نباید زیاد نگران کپی برداری از محصول خود باشید.می توانید مراحل قانونی را طی کنید نه برای اینکه از محصول شما کپی برداری نکنند.

بلکه به خاطر خودتان که کار ها را طبق موازین قانونی و مجوز های لازم پیش میبرید.

مطمئن باشید دستان یاری گر خدا همواره با افرادی است که به نعمات بی پایان او اعتقاد دارند.و سر را به زیر انداخته و به جهان در حال خدمت هستند.موفقیت از آن این افراد است.

متشکرم

مهدی علیپور

درباه ما مدیر سایت

از دست ندهید

IMG_۲۰۱۹۱۲۱۳_۱۶۰۹۵۹_۶۹۰

محصول؛تجسم خلاق در افزایش فروش

دوستان عزیزم سلام کنترل افکار و شرطی سازی موفقیت امری اجتناب ناپذیر برای رسیدن به …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 5 = 9

محصولی اضافه نشده است