آموزش بازاریابی و موفقیت
جام ملتهای اروپا یا یورو ۲۰۱۶، پانزدهمین دوره مسابقات تیمهای ملی فوتبال کشورهای اروپایی است که میلیونها انسان در سراسر جهان را مخاطب خود کرده است. به گزارش پول نیوز، این رویداد مهم علاوه بر حوزه ورزش، بهعنوان یک فرصت مهم اقتصادی نیز مدنظر گروههای خاص قرار دارد.
فعالیتهای اقتصادی بسیاری در حاشیه این رقابتها جریان دارد که همین مسئله موجب ایجاد گردش مالی بسیار بالایی میشود.
در این میان چینیها نیز که همه جای دنیا با کالاهای خود حضور دارند، بسیار فعال ظاهر میشوند. یورو نه تنها حالت یک جشن برای طرفداران فوتبال در چین را دارد، بلکه فرصت خوبی هم برای کسبوکارهایشان خواهد بود.
شرکت نساجی ژجیانگ واقع در شاوشینگ؛ شرق ایالت چجیانگ چین، در یک ماه کاری بیش از ۷میلیون پرچم به همین مناسبت فروخته است!
بزرگترین سفارش مربوط به یک تاجر بلژیکی میشد که چند ماه پیش بیش از ۴میلیون پرچم سفارش داد.
جالبتر آنکه این شرکت به این حجم کاری عادت دارد، چرا که طی یکی از رویدادهای ورزشی پیشین حدود ۱۳ روز را صرف تولید بیش از ۹میلیون پرچم کرد.
اما این شرکت تنها کسبوکاری نیست که سود کرده است. شرکت بازرگانی چینی ییووباب نیز در شهر شاوشینگ سالانه بیش از ۲میلیون توپ فوتبال تولید میکند. این کمپانی در جریان یورو ۲۰۱۶، با رشد ۳۰درصدی در سفارشات خود مواجه شده است. بهگونهای که روزانه بیش از ۷۰۰۰ محصول تولید میکند.
بنا به دادههای بزرگ غول تجارت الکترونیک چین یعنی گروه علی بابا، حجم جستوجو برای محصولات مرتبط با یورو ۲۰۱۶ بر بسترهای تجارت جهانی، به میزان باورنکردنی افزایش یافته است.
منبع فرصت امروز