آخرین خبرها
خانه / مقالات بازاریابی و موفقیت (رایگان) / چگونه در برابر چانه زدن مشتری پیروز شویم؟

چگونه در برابر چانه زدن مشتری پیروز شویم؟

آموزش بازاریابی و موفقیت

چگونه در برابر چانه زدن مشتری پیروز شویم؟

دوستان عزیزم سلام

شاید برای خودتان بارها و بارها این اتفاق افتاده که در موقع خرید از مشتری درخواست تخفیف کرده اید.

چرا این کار را انجام داده اید؟ زیرا حس کرده اید که فروشنده می تواند به شما ارزان تر بدهد.

و یا اینکه شما بر این باور هستید که فروشنده سود بیش از حدی بر روی کالا کشیده.

و این دلیل چانه زدن مشتری به دلیل چند نرخی بودن بازار ایران می باشد.که مشتری در هر جایی یک قیمت متفاوت را مشاهده می کند.

چون بحث ما در مورد این است که چگونه با مشتری که برخورد کنیم تا مشتری چانه نزند، از این بحث گذر می کنیم.

یکی از مواردی که شما میتوانید از طریق آن عمل کرده تا مشتری چانه نزند، باور های درونی خود شماست.

بازاریابی و فروش رابطه تنگاتنگی با وجود شما دارد.شاید بعضی از مشاغل باشند که فرد بتواند به هر دلیلی با آن کنار بیاید اما در بازاریابی این محال است.

اگر شما بر این باور باشید که محصول شما از محصولات رقبای شما گران تر است،حتما با مشتریانی برخورد خواهید کرد که با شما بر سر قیمت چانه خواهد زد.

اگر باور بر این داشته باشید که شرکت های رقیب خدمات بهتری در ارسال جنس،نحوه تسویه،کیفیت محصول،…. از شرکت شما بهتر عمل می کنند شما با افرادی برخورد خواهید کرد که با شما بر سر قیمت چانه خواهند زد.

باید باور خود را نسبت به محصولات،کیفیت ،قیمت،شرکتی که در آن کار می کنید و به طور کلی مجموعه ای که در حال کار کردن هستید را تغییر دهید.

و با این باور به بازاریابی و فروش مشغول باشید که شما بهترین هستید.

اجناس رقیب خوب است اما ما بهترین

کیفیت محصولات رقیب خوب است اما محصولات ما هم عالی است.

ارائه خدمات رقیب خوب است اما شرکت ما چند قدم از همه جلو تر است

و…..

باید این دست از باور ها را در خود پیدا کرده و در خود تقویت کنید.تا تبدیل به باور شما شود.

هرچه بیشتری به این موضوع توجه کنید بیشتر نتیجه خواهید گرفت شاید بگویم این مورد آنقدر اهمیت دارد که شما را وا میدارد تا پایان عمر خود به دنبال باور هایی باشید که شما را بهتر و بهتر کند

و از آنجایی که هیچ انسانی کامل نیست برای بهتر و بهتر شدن تا پایان عمر باید تلاش نمود.

زبان بدن:

زبان بدن شما تاثیر بسزایی در چانه زدن مشتری دارد.بعضی از افراد دوست دارند از در ترحم وارد شده تا مشتری دلش برای او بسوزد و از او خرید کند.

و با گردنی کج و ملتمسانه از مشتری تقاضای خرید می کند.

وقتی شما با احساس ترحم در نزد مشتری حاضر می شوید این اجازه را به مشتری می دهید تا گوی و میدان را در دست گرفته و آن طوری که می خواهد با شما رفتار کند.

و اولین کاری که انجام می دهد قیمت اجناس شما را زیر سوال می برد.

زیرا هدف مشتری این است که اجناس را با قیمت پایین تر از شما خرید کند.

بنابراین هیچ گاه ظاهر افراد شکست خورده و مایوس را به خود نگیرید. و در برابر مشتری خواسته های خود را عنوان کنید.

و هرگاه متوجه شدید مشتری در حال چانه زدن هوایی است که خارج از تعهدات شماست در نهایت ادب و متانت با مشتری خداحافظی کنید.

باید ابتدا به شرکت و منافع آن بیندیشید و به این مورد توجه داشته باشید که این شرکت شماست که به شما دست مزد و حقوق می دهد نه کسی دیگر.

متشکرم

مهدی علیپور 

 

درباه ما مدیر سایت

از دست ندهید

IMG_۲۰۱۹۱۲۱۳_۱۶۰۹۵۹_۶۹۰

محصول؛تجسم خلاق در افزایش فروش

دوستان عزیزم سلام کنترل افکار و شرطی سازی موفقیت امری اجتناب ناپذیر برای رسیدن به …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + = 9

محصولی اضافه نشده است